Godt Nytår 2024

Godt Nytår allesammen!

2024 er Skudår – så det må blive et godt foto-år…😉

I år sætter vi fokus på billedet! Som om vi ikke har gjort andet i klubben i 84 år… Tjoh, men alligevel: Vi vil nemlig gerne have flere medlemmer med i klubkonkurrencen, vi vil have flere billeder på væggene i klubben, og så vil vi i år i gang med at lave udstillinger! Ja, vi er jo knap 40 knaldgode fotografer, så hvorfor ikke lade andre opleve vores værker!

Første aften i klubben bliver tirsdag d. 9. januar. Temaet er Showtime – så find nogle af dine billeder frem og upload dem til visning og drøftelse – det gør du her, kræver login!
Og vi viser og drøfter også medlemmernes foreslag til egen-redigering af Lars Nedersgaard RAW-fil, som du henter her. Uploader din JPEG edition som beskrevet og linket lige ovenfor.
Vedr. uploads, så foretrækker vi JPEG filer i 4K format – svarende til 3840 pixel på bredeste side.

Indlevering/upload af billeder til 1. afdeling af Klubkonkurrencen 2024 skal ske senest 16. januar – udover print og digital er der også en tema-kategori og temaet er Historie. Hvert medlem kan deltage med to billeder i hver kategori.

Nu vi taler foto-konkurrence… så vil vi gerne hjælpe medlemmerne videre i den sport… Vi er medlem af SJF: Sammenslutningen af Jyske Fotoklubber. Og i det regi afholdes der Jyske Mesterskaber 2024. Der kan uploades i perioden 8. jan. til 18. feb., og prints skal være fremme hos årets arrangør Fotoklubben Focus Silkeborg senest 26. feb. Vi vil gerne slå et slag for, at vores klub bliver godt repræsenteret; både i konkurrencen, hvor vi tilbyder at sende billeder samlet, og i udstillingen, der holdes i Silkeborg lørdag d. 13. april.

Så glæd jer til et godt år med foredrag, udflugter, workshops (nyt initiativ med alt fra portrætter til tek/nørd-aftener), fotokonkurrencer, showtime, hygge og meget mere. Og til info: så afholder klubben generalforsamling tirsdag d. 12. marts kl. 19.00.

Vi ses!