PRESSEMEDDELELSE – Ny formand i Aalborg Fotoklub

Efter generalforsamlingen for nylig har bestyrelsen i Aalborg Fotoklub nu konstitueret sig med Jens Ørnsholt som ny formand.
Han afløser Kurt Barkmann, som efter fire meget aktive år på posten er trådt ud af bestyrelsen for i stedet at arbejde for at fremme det traditionelle analoge fotografi i klubben og personligt gøre mere ved streetfoto.
I sin sidste beretning glædede Kurt Barkmann sig over, at klubben i løbet af 2022 endelig kom fri af corona-restriktionerne, som har lagt hindringer i vejen for meget af klublivet og som desværre også har betydet en række udmeldelser.
Derfor vil klubben sætte gang i en hvervekampagne, som skulle have gode muligheder for at lykkes, da økonomien er god, lokalerne på Lilletoften i Hasseris fine med både mødelokale, et veludrustet atelier og endda et mørkekammer med alt til analog fremkaldelse af film og kopiering af billeder.
Udover klubhuset har fotoklubbens medlemmer fornøjelse af spændende foredrag, foto-udflugter, diskussioner om egne fotos, lær-af-hinanden aftener om foto-teknikker og udstyr plus det sociale og meget mere.
Er man interesseret, kan man med fordel besøge klubbens hjemmeside på www.aalborgfotoklub.dk Man kan også få indtryk af klubben ved at følge den på Facebook.
Den nye formand, Jens Ørnsholt. er 52 år, arbejder i telebranchen som rådgiver inden for digital infrastruktur, og så er han ikke mindst kendt som mere eller mindre fast fotograf på byens jazz- og bluesscener.
Bestyrelsen udgøres desuden af næstformand Flemming Junker, kasserer Lone Bredahl, webmaster Finn Elmgaard og billedsekretær Leif Alveen.